Thursday, January 28, 2010

Bercuti Di Sabah (KK dan Kundasang) - Day 4, BACK TO KL

Rasa macam nak lepak lagi kat sini... Sebabnya, masih lagi tk nampak Mount Kinabalu dari balkoni bilik... Couple sebelah tu dah dari smlm tunggu dgn kamera canggih nak dapatkan best shot dari situ, tapi kenalah tunggu cuaca panas skit... maybe around 12pm nampaklah kot. Unfortunately we all have to go back to KK, as promised, to return the car at the airport by 1.30pm.

Yang tak bestnyaaaa....... gilalah nak menunggu kat situ sampai kul 5.40pm. After check out, we went to Kinabalu Park just to have an express view of that place. Kinabalu Park is the entrance to Mt Kinabalu, and located at 1,585 metres above sea level and is the main starting point for the summit trail that leads to the top of Mt Kinabalu. Its covers an area of 754 sq km and is made up of Mount Kinabalu, Mount Tambayukon and the foothills.

Yang kelakarnya, disebabkan tebalnya kabus pagi tu, kitaorg terlepas jalan masuk ke situ. Dah dekat 10km terlepas baru perasan, and bila tanya org, SAH dah terlepas. Tapi disebabkan bukannya senang nak ke Sabah ni, so aku n Is decide patah balik je. Masa kat bwh tu bru nampak puncak gunung kinabalu. Itupun belah atas dia skit je. Apalagi, turunlah berposing berlatar belakangkan gunung tertinggi kat Asia tu. Drive punya drive, tibalah kitaorg ke Kinabalu Park. Memandangkan nak mengejar masa, and semua aktiviti bermula jam 9pg, aku n family just managed to drive around the park. Melihat chalet2 dan pemandangan yang menarik terletak kat dlm tu. Dapat tangkap gambar sebagai bukti dah tiba kat Kinabalu Park, we all pun drive balik menuju terminal LCCT di KK.Lamalah kena tunggu kat airport. Sbbnya anta keta kul 1.00ptg. Flight kul 6 lebih. Boring gak tapi nak buat camana, kalau pulang lambat nanti kena byr RM30 per hour. As usual la, Air Asia selalu delay flight, so flight aku delay pulak kul 6.40pm. Bertambahlah 1 jam lagi keboringan kat sana. Terus call abg titik bgtau flight delay and maybe tiba kul 9 lebih.

Dalam flight balik, Faris lak buat hal, menangis beria. Maybe penat kot, sbb tak cukup tdo. Mana taknya, mak n ayah dia dok berjalan je. Pack betul jadual. Sape yang pernah dengar Faris menangis, taulah mcamana kuat dan besar suara dia. Bleh dikatakan hampir semua org lah toleh tgk sapelah baby yg nangis tu. Aku n Is terpaksalah maintain cool. Bergilir-gilir berdiri kat belakang, tmpt stewardess uruskan makanan. Still gak tak berhenti. So spt biasa, ayah dialah penyelamat. Nak tau apa yang hubby aku buat??? Dia bwk Faris masuk dlm toilet. Sbbnya kat dlm toilet tu ada cermin. So apa lagi, Faris memang suka tgk cermin, so tersengih2 lah dia kat dlm tu. (mengikut apa yg Is citerlah). Aku tak tau apa depa berdua buat kat dlm toilet tu, cuma aku perasan dah tk dgr suara Faris, and both of them, dh tkde dah kat belakang kabin.Tepat jam 9.15mlm aku touch down kat KL. Huuuhh, relief betul rasa, sbb dah selamat sampai ke KL. Lepas ambik luggage, terus tunggu Abg Titik kat arrival exit. Mcm biasa, lepas naik je keta, anak2 aku (esp Nana) sibuklah bercerita dgn auntie dia apa yg dh jadi sepanjang perjalanan. Aku memang dh tk larat, membuta sepanjang perjalanan ke rumah. So bagi tahun ni, nilah Trip yang paling jauh anak2 aku pi, yelah slalunya asyik dok pi Tganu je... Nak buat camana, mak dia business batik...

No comments:

Post a Comment